V torek, 12. oktobra 2022, smo z učenci 6. in 7. razreda poslušali simfonično matinejo z naslovom Tolkala v orkestru oz. Kaj bi orkester brez tolkal. Gre za glasbeni dogodek, pri katerem se povežejo Cankarjev dom, Glasbena mladina Slovenije in Slovenska filharmonija ter osnovnošolcem (od 6. razreda dalje) in srednješolcem vsako leto predstavijo novo glasbeno temo.

Simfonični orkester Slovenske filharmonije, maestro Simon Dvoršak, slovenski tolkalni projekt Stop in povezovalec Franci Krevh so nas popeljali na koncertno potovanje skozi zgodovino tolkal. V samem začetku smo lahko slišali dve skladbi, ki so ju učenci dobro poznali: 20th Century Fox fanfare Alfreda Newmana ter preludij Te Deum Marca Antoineja Charpentiera.

Sledila sta predstavnika glasbenega klasicizma Wolfgang Amadeus Mozart (prisluhnili smo odlomku iz opere Beg iz Seraja) in Ludwig van Beethoven (odlomek iz njegove znane Simfonije št. 9 v d-molu, op. 125, 2. stavek – Scherzo).

V celoti smo poslušali priljubljeni Bolero francoskega impresionista Mauricea Ravela, nato pa še zabavno skladbo Coffe to go Davida Beoviča.

V nadaljevanju smo slišali tri zanimive skladbe: 4. stavek Koncerta za marimbo in godala Neya Rosauroja, odlomek iz znane skladbe Amerikanec v Parizu Georgea Gershwina, ki je v skladbi kot tolkalo uporabil kolesarski hupi, ter Typewriter Leroya Andersona, kjer je solistični inštrument pisalni stroj.

Ob koncu simfonične matineje smo uživali v Mambu iz muzikala Zgodba z zahodne strani Leonarda Bernsteina ter zaključili dramatično s Soldaškim bobnom Patricka Quaggiatoja.

Vsako šolsko leto se veselimo simfoničnih matinej in tudi tokratna ni razočarala. Na zelo zanimiv glasbeni način nam je predstavila tolkala in njihovo funkcijo v simfoničnem orkestru.

Zapisala Irena Deželak

(Skupno 154 obiskov, današnjih obiskov 1)