Recenzenti, ocenjevalci in člani tekmovalnih komisij 26. srečanja MRD “Zaupajmo v lastno ustvarjalnost” so pripravili kratko oceno lanskih nalog in predstavitev kot navodilo in napotilo mentorjem in mladim raziskovalcem za vnaprej.

OSNOVNE ŠOLE

Kot pozitivno pri posamezni nalogi so izpostavili:

  • izvirne, aktualne, zanimive teme, dobre zamisli
  • dobro izdelana, izčrpna, poučna, zahtevna, korektna, dobro zastavljena, natančno zamišljena naloga
  • naloga primerna starostni stopnji
  • uporabna, praktična, sistematična raziskava
  • primerna opredelitev problema
  • jasni cilji raziskovanja
  • kompleksen pogled na problem z različnih zornih kotov
  • odgovoren in resen pristop k delu
  • dobra struktura
  • dobro poznavanje izbrane obravnavane tematike
  • naloga vsebinsko in metodološko primerna starosti
  • dober teoretični uvod
  • ustrezno zastavljen, primeren eksperimentalni del
  • zelo dobro utemeljeno sprejemanje in zavračanje hipotez
  • naloge podprte s praktičnimi prikazi in izdelki
  • ustrezne, pravilne interpretacije in zaključek
  • nazoren prikaz rezultatov
  • jezikovno vzorna naloga
  • slikovno dobro opremljena
  • uporabni rezultati
  • izvirna in duhovita naloga, polna dobrih idej
  • vloženo veliko samostojnega dela
  • zgledno citiranje

Pri dobri predstavitvi/zagovoru:

  • jasna, samostojna, suverena, dobra predstavitev z nazornimi primeri
  • samozavesten, dobro izdelan, odličen, prepričljiv nastop
  • dobro poznavanje tematike

 

  • Med negativno (pomanjkljivo, neprimerno, nepravilno):
  • preširoko zasnovana, preobširna naloga
  • prevelik poudarek teoretičnemu delu, premalo eksperimentalnega dela
  • hipoteze pomanjkljive
  • neprimerna raziskovalna metoda (anketa, intervju…)
  • slabo izbrane spremenljivke
  • premajhni vzorci
  • pomanjkljivi opisi metodologije
  • skopo predstavljeni rezultati
  • šibka in/ali napačna interpretacija
  • skromen eksperimentalni del, neustrezne eksperimentalne tehnike
  • pomanjkljive definicije problemov
  • strokovne pomanjkljivosti
  • grafi pomanjkljivo/napačno navajani, nepregledni
  • premalo nazoren prikaz rezultatov
  • premalo definirani zaključki, premalo »vzročno-posledičnih« zaključkov
  • nelektorirane naloge, slovnične/pravopisne napake
  • pomanjkljivo, nesistematično citiranje in sprotno navajanje literature, sklicevanje na vire
  • napačno, pomanjkljivo navajanje literature
  • pomanjkljivo zapisani spletnih viri, preveč naslanjanja na spletne vire
  • neprimeren naslov
  • napačno področje
  • bolj seminarska kot raziskovalna naloga, premalo raziskovalnega dela

 

Predlogi:
Nekatere naloge bi bilo smiselno še nadaljevati, poglobiti, nadgraditi. Lahko so izhodišče za nadaljnje, nove raziskave na tem področju.

SREDNJE ŠOLE

Pozitivno (dobro, primerno, pravilno):

  • kvalitetne, obsežne, strokovne, zanimive, vrhunske naloge
  • izvirne, uporabne, aktualne teme
  • visok raziskovalni nivo
  • širok izbor tem (glede na področje)
  • (idejno) dobro zastavljena/zasnovana (in izpeljana) naloga
  • naloga sledi vsem zahtevanim merilom
  • prepoznavna rdeča nit
  • ustrezno opredeljen problem
  • dobre raziskovalne metode
  • metode in tehnike so ustvarjalno vpletene in podpirajo cilj raziskovanja
  • dobra uporaba rezultatov prejšnjih raziskovalnih nalog
  • primerna interpretacija
  • avtor je dobro predstavil svoje mnenje in predlagal ukrepe za izboljšanje
  • (vizualno) zanimiva, kvalitetna predstavitev
  • odlični zagovori
  • Negativno (pomanjkljivo, neprimerno, nepravilno):
  • naloga ne dosega meril za raziskovalno nalogo, nima elementov raziskovalne naloge
  • napačno področje
  • neustrezen naslov
  • pomanjkljiva, neustrezna, nedosledna, šibka, slaba metodologija
  • posploševanje, premajhen vzorec
  • premalo sistematična naloga, nestrukturirana naloga
  • premalo lastnega raziskovanja, manjka osebni pristop
  • šibka povezanost, nepovezanost teoretičnega in empiričnega dela
  • slabo poznavanje teoretičnih osnov
  • pomanjkljivo opredeljene, neustrezno postavljene hipoteze, preveč/premalo/ni hipotez
  • napačna/neprimerna oblika grafov, neustrezne oznake grafov, premalo grafov
  • podvajanje podatkov v tabelah in grafih
  • premalo kritična obravnava rezultatov
  • slaba interpretacija, premalo izrabljene interpretativne možnosti
  • neustrezna razprava, zaključki
  • nelektorirano besedilo (tudi v PP)
  • slab/šibek jezik, jezikovne napake, neustrezna raba izrazov
  • napačno navajanje literature, neustrezno/pomanjkljivo citiranje in navajanje virov
  • šibki viri, premalo virov
  • Zagovor:
  • branje
  • zadržan nastop
  • Predlogi mentorjem:
  • dijakom dati jasna navodila, tudi navodila o načinu citiranja virov
  • dijake naj bolj usmerjajo k osredotočanju na raziskovalni problem in konkretnost nalog
  • naloge naj preberejo in dijake opozorijo na napake

(Skupno 35 obiskov, današnjih obiskov 1)